Home Video LiveTV PR Direktori Tutorial Feed RSS Hubungi Kami

Jul 7, 2009

Haji Hadi play safe bab bincang ngan umno

Subscribe RSS Feed Share on Facebook Add to Technorati
PAS masih bersedia berbincang dengan Umno dalam hal politik dan ekonomi demi kebaikan negara, tetapi ia mahu berhati-hati sebelum berbuat demikian, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata PAS akan menimbang terlebih dahulu perkara yang akan dibincang bagi mengelak pertemuan itu memberi kesan negatif kepada parti berkenaan dan sekutunya iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Abdul Hadi mengulas pelawaan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang juga Ketua Wanita Umno untuk berbincang dengan Dewan Muslimah PAS.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas berceramah pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai di Kampung Sungai Sok Isnin semalam.

Abdul Hadi sebelum ini menimbulkan polemik dalam PAS apabila menyuarakan hasrat membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno tetapi cadangan itu dibantah Mursyidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ditolak oleh kepimpinan pakatan PAS, PKR dan DAP.

Walaupun ada cadangan untuk berdebat oleh Nik Abdul Aziz dan wacana ilmiah oleh Dewan Pemuda PAS, sehingga hari ini belum ada pertemuan antara pemimpin Umno dan PAS diadakan ke arah itu.

Sumber:Bernama
Subscribe RSS Feed Share on Facebook Add to Technorati

MaklumanArtikelInfo

Hantar sms percuma keseluruh negara dengan Cloudera,tak percaya cuba try kat sini.
[Baca lagi]
Ucapan Tok Guru - Himpunan Perpaduan Ummah PAS FOR ALL.[Part 1] | [Part 2] | [Part 3] | [Part 4]

SubscribeBerita Terbaru

 Connect with google


Loading...